Dansk Frieser Forbunds Kåring 2021. Der bliver kåring 1 kåring i Vest og 1 kåring i Øst (Kræver min 25 deltagere pr kåring)

Bemærk tilmeldings frist for begge kåringer er den 11 Juli 2021

Kåring VEST / ROOR.dk - Revsø og omegns rideklub

Vi har grundet Corona og genoplukningen haft udfordringer med, at finde en lokation, der kunne være vært for vores kåring i Vest - derfor den korte frist. Regler og vilkår angående Corona vil fremgå i særskilt mail til deltagere.

OBS !!! Du SKAL være medlem af både DFF og KFPS for at stille din hest til kåring i DK.

Rammerne for opstaldning er således :

• IBOP & Pavo Fryso Cup afholdes Fredag
  • Kåring afholdes Lørdag

Ankomst Fredag mellem kl 16.00 - 18.00 eller
Lørdag mellem kl 07.00 - 08.00.

Se øvrige vejledning i klubmodul og ved punktet "forberedelse til Kåring"

Kåring afholdes ved ROOR.dk - Revsø og omegns rideklub - adresse Revsømarkvej 2 - 6560 Sommersted

Kåring ØST / Team Cabe Ringsted

Bemærk ved din tilmelding at du har mulighed for at afkrydse om din deltagelse skal flyttes til Vest såfremt der ikke er nok deltagere i Øst - derfor er der samme tilmeldingsfrist den 11 Juli 2021.

Rammerne for opstaldning er således :

• IBOP afholdes Fredag
  • Kåring afholdes Lørdag

Ankomst Fredag mellem kl 16.00 - 18.00 eller
Lørdag mellem kl 07.00 - 08.00.

Se øvrige vejledning i klubmodul og ved punktet "forberedelse til Kåring"

Kåring afholdes ved Team Cabe - Ringsted Sports Rideklub - adresse Ejlstrupvej 121, 4100 Ringsted

|   2021

Generelle informationer om Kåring

Heste kan kun stilles til en ordinær kåring én gang om året (ellers henvises til Herkeuring. Se nedenfor).

Føl skal som hovedregel være minimum 6 uger for at deltage til kåring.

Føl må max være 6 måneder, så skal de være chippet+ registreret hos KFPS. Og dette skal ske mens de stadig er ved moders side.

Deltager man til følkåring, SKAL føl være chippet, NYT I ÅR 2020.

Føl/heste ældre end 6 måneder, der ikke er chippet og registreret hos KFPS, kræver en dna-test (hårprøve) af føllet & føllet's mor. Hårprøven skal være udtaget og underskrevet/stemplet af en dyrlæge.

Hingste kan kun opnå præmiering som føl. 1-års og ældre hingste kan ikke opnå en præmiering.

Hopper på 3 år og derover stilles til reel kåring. Dvs at de kan kåres op i stambogen/stb, stb Ster, stb Kroon eller stb Model. Hopper på 2 år og derunder bliver ”kun” præmieret.

Er en hest kåret stb, ster, kroon eller model, og den stilles til kåring igen, kan den ikke miste sit prædikat til en ordinær kåring. Stb hopper kan dog opnå en lavere præmiering til en efterfølgende kåring.

I forhold til kåring af ster og kroon hopper blev der i 2014 lavet nye regler. Stiller man dem kan hoppen enten opnå en 1. præmie og derved blive inviteret til Central Kåring ELLER ikke opnå en præminering. Dvs hestens præmieringsstatus efterfølgende er den præmiering som hesten fik ved foregående kåring. Altså kan en 1p ster eller 1p kroon hoppe fremover ikke miste sin 1. præmie og blive kåret ned til en 2. præmie til efterfølgende kåringer. Der er dog én undtagelse hvis en hest stilles til herkeuring (se nedenfor), bliver den ordinære kåring annulleret, og det er derved herkeuringen, som er den gældende kåring. Exempel: en hoppe kåres 2p ster. Man vælger at stille den til herkeuring for at håbe på en 1p ster. Til herkeuringen bliver den dog kun kåret 3p stb. Hvilket vil sige, at den her mister sin ster-titel og er nu "kun" optaget i stb.

Heste fra 2 år og opefter kan/må bære sko til kåring. 1-års kan afvises på kåringsdagen, hvis de bærer sko. Sko skal være standardsko og må max være 8 mm tykke.

Bliver en hest syg op til eller på kåringsdagen, kan man vælge at trække hesten fra den pågældende kåring, men tilmelding er bindende og man får ikke tilmeldingsgebyr retur. DFF har ret til at bede om evt fremvisning af dyrlægeerklæring. Hesten skal bære katalognummer på begge sider af trensen.
MAX 2 PERSONER PR HEST:

Få flere informationer om Kåring & tilmelding

Du kan finde oplysninger om kårings og tilmelde dig via klubmodul

Kåring VEST

Kåring ØST