Kåring 2017

Kåring 2017 d. 11.-13. august 2017 på Horsens Dyrskueplads

Find tilmelding under Tilmelding Kåring 2017

Kåringen arrangeres med det forbehold, at der minimum er 25 kåringsheste tilmeldt.

Alt udestående med DFF & KFPS skal være betalt for at deltage med heste til kåringerne.

Priser: Kåring incl boks 800,- / IBOP 400,- / Dressur Championat 400,- / Boks 400,- / Camping 200,- / Spisning lørdag aften 175,- (Børn 85,-)  ...... kfps' gebyrer kan findes på kfps' hjemmeside. Klik her

OBS !!! Du SKAL være medlem af både DFF og KFPS for at stille din hest til kåring i DK

Ved spørgsmål henvises til Anders Mørk / tlf 2224 6464 eller Malene Færch / tlf 2258 7752

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

KFPS vil efter kåringerne opkræve et kåringsgebyr, som vil blive tilsendt pr post - eller medlemmer kan selv logge sig på KFPS' s side og finde faktura'en under "Mit KFPS". Dette gebyr er for selve bedømmelsen samt de administrative omkostninger, der er for KFPS i forbindelse med ændret registrering af hesten i stambogen og fremstilling af ny stamtavle etc. Dette gælder også for IBOP og Gangarts Championat.

OBS: fra år 2015 er det gratis at få bedømt føl. Så der er ikke nogen opkrævning fra KFPS for selve bedømmelsen. Dog SAMME priser til DFF, som alle andre kåringsheste.

Kåring og 30-års Jubilæum 11.-13. august på Horsens Dyrskueplads

Årets kåring afholdes i år på dyrskuepladsen i Horsens. Vi vil kombinere vores normale 2 kåringer også skal vi fejre vores 30 års. Jubilæum i denne weekend! Så vi håber at alle vil være med til at lave en rigtig folk- og frieser-fest i Horsens. Vi kombinerer 2 dages kåring med show og underholdning, samt jubilæumsmiddag lørdag.
Der er 69 udendørsbokse på 3x3,3 meter, hvor hopper med føl har førsteret, samt over 30 bokse på 3x3 m. Alle bokse er med byghalm-ønsker man andet skal det selv medbringes og vi skal vide det inden. Kåringen afholdes på græs. Også IBOP og championat afholdes på græs (er vejrguderne ikke med os, finder vi en ridehal i nærheden). Vi har prøvet at holde omkostningerne nede så alle kan være med, både fra nær og fjern. Eksempelvis får man kåret sit føl for kun 800 kr. inkl. boks en hel weekend og chipning! Det kan man dårligt få dyrlægen ud og chippe for derhjemme. Sidste tilmelding er den 16. juli.
Lørdag, efter kåringen, er der show med udenlandske og lokale aktører. DFF sætter stort telt op til tilskuere og spisning. Efter showet er der jubilæumsfest med helstegt pattegris i teltet! Maden koster kun 175,-pr pers. og kræver tilmelding. Drikkevare skal købes i teltet og må ikke medbringes. Om dagen vil der være mulighed for at købe diverse mad og drikke i teltet.
Vi ser virkelig frem til at se alle friesefolk til en hyggelig weekend, med smukke frieserheste, fest og farver i Horsens- og tro mig det bliver ikke kedeligt.
Priser:
Mad lørdag aften 175,- kr. (børn under 12 år 85,- kr.)
Kåring inkl. boks 800,- kr.

Campingplads hele weekenden 200,-kr (inkl. adgang til bad)
Vi vil informere mere om showet senere og endelig tidsplan kommer når vi har haft sidste tilmelding….
Evt. spørgsmål kan rettes til Anders Mørk Henriksen tlf.: 2224 6464.
Vi glæder os til se dig og din familie på Horsens Dyrskueplads!

På vegne af bestyrelsen
Morten Dueholm Larsen

Information omkring vores kåringer:

Før du kører hjemmefra:

* Vandspand, foderkrybbe, foder og hø (der er halm i boksen, medbring selv hvis du ønsker andet)
* Stamtavle, pas, papir på føl og underskrevet TRO OG LOVE (bliver tilsendt pr mail inden kåringen)
* 50 euro - hvis du ønsker hollandsk løber. De tager IKKE danske kroner. Betales til løber på dagen.
* Stævne nr. kan eventuelt lejes i sekretariatet. Depositum 50 kr. HUSK at påføre nummer på BEGGE sider af hestens hoved.

Ved Ankomst og før aflæsning af hesten:
* Henvendelse til Anders tlf. 2224 6464
* Inden hesten kan komme i boks skal der afleveres stamtavle, følpapir, tro og love-erklæring. Samt hesten skal checkes af dyrlæge (indcheckningstidspunkter kommer senere)
Vigtigt:
Ved mistanke om evt. sygdom har DFF/KFPS ret til at bortvise hesten, uden at man får sit kårings gebyr og boksleje refunderet.
Ulovlige midler / doping, der er på FEI`s liste over forbudte stoffer, betragtes af DFF/KFPS som ulovlige. DFF/KFPS har ret til at foretage dopingprøver på kåringsdagen.
* Føl bliver chippet lørdag morgen af dyrlæge som DFF stiller til rådighed. HUSK at stå klar hos hesten, hvis du har et føl, der skal chippes. HUSK dit føl-papir, som kan udskrives på "Mit-kfps" + mor's hestepas.

Vi glæder os til Kåring 2017 !!!
Håber vi får et par fantastiske kåringer igen i år.
HELD OG LYKKE til alle!

Venlig Hilsen
DFF's Bestyrelse

Generelle retningslinjer

Du kan her se generelle retningslinjer for KFPS kåringer & rideprøver.

OBS !!! Husk der er nye vaccinationsregler for heste, som er påbegyndt vaccinationsprogrammet efter 31. dec 2012. Vær derfor særligt opmærksom på jeres 1- og 2-års, som skal til kåring i år, da DFF kører efter samme regler som Dansk Ride Forbund. Ændringen er, at der ca 6 måneder efter de 2 basisvaccinationer skal gives en booster-vaccination. Herefter 1 gang årligt, som ved de tidligere regler. Du kan finde vaccinationsreglerne på Dansk Ride Forbund's hjemmeside