Kåring 2017

Datoen for kåringen i år er fastlagt til d. 11.-13. august 2017.
Stedet er endnu ikke fastlagt. Bliver offentliggjort så snart dette er fastlagt.

Ligeledes vil der komme tilmelding her på siden, når vi nærmer os tidspunktet.

Nedenstående vil blive opdateret, når tilmelding til kåring 2017 er klar

Kåring 2017 d. 11.-13. august 2017

Kåringen arrangeres med det forbehold, at der minimum er 25 kåringsheste tilmeldt.

Alt udestående med DFF & KFPS skal være betalt for at deltage med heste til kåringerne.

Priser: Kåring 400,- / Boks 1 dag 600,- / Boks hele weekenden 800,- / IBOP 400,- / Dressur Championat 400,-  ...... kfps' gebyrer kan findes på kfps' hjemmeside. Klik her

OBS !!! Du SKAL være medlem af både DFF og KFPS for at stille din hest til kåring i DK

Ved spørgsmål henvises til Malene Færch / tlf 2258 7752 eller Anders Mørk / tlf 2224 6464

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

KFPS vil efter kåringerne opkræve et kåringsgebyr, som vil blive tilsendt pr post - eller medlemmer kan selv logge sig på KFPS' s side og finde faktura'en under "Mit KFPS". Dette gebyr er for selve bedømmelsen samt de administrative omkostninger, der er for KFPS i forbindelse med ændret registrering af hesten i stambogen og fremstilling af ny stamtavle etc. Dette gælder også for IBOP og Gangarts Championat.

OBS: fra år 2015 er det gratis at få bedømt føl. Så der er ikke nogen opkrævning fra KFPS for selve bedømmelsen. Dog SAMME priser til DFF, som alle andre kåringsheste.

Information omkring vores kåringer:

Før du kører hjemmefra:

* Vandspand, foderkrybbe, foder og hø (der er halm i boksen, medbring selv hvis du ønsker andet)
* Stamtavle, pas, papir på føl og underskrevet TRO OG LOVE (bliver tilsendt pr mail inden kåringen)
* 50 euro - hvis du ønsker hollandsk løber. De tager IKKE danske kroner. Betales til løber på dagen.
* Stævne nr. kan eventuelt lejes i sekretariatet. Depositum 50 kr. HUSK at påføre nummer på BEGGE sider af hestens hoved.

Ved Ankomst og før aflæsning af hesten:
* Henvendelse til Anders tlf. 2224 6464
* Inden hesten kan komme i boks skal der afleveres stamtavle, følpapir, tro og love-erklæring. Samt hesten skal checkes af dyrlæge (indcheckningstidspunkter kommer senere)
Vigtigt:
Ved mistanke om evt. sygdom har DFF/KFPS ret til at bortvise hesten, uden at man får sit kårings gebyr og boksleje refunderet.
Ulovlige midler / doping, der er på FEI`s liste over forbudte stoffer, betragtes af DFF/KFPS som ulovlige. DFF/KFPS har ret til at foretage dopingprøver på kåringsdagen.
* Føl bliver chippet lørdag morgen af dyrlæge som DFF stiller til rådighed. HUSK at stå klar hos hesten, hvis du har et føl, der skal chippes. HUSK dit føl-papir, som kan udskrives på "Mit-kfps" + mor's hestepas.

Vi glæder os til både Kåring Øst og Kåring Vest !!!
Håber vi får et par fantastiske kåringer igen i år.
HELD OG LYKKE til alle!

Venlig Hilsen
DFF's Bestyrelse

Generelle retningslinjer

Du kan her se generelle retningslinjer for KFPS kåringer & rideprøver.

OBS !!! Husk der er nye vaccinationsregler for heste, som er påbegyndt vaccinationsprogrammet efter 31. dec 2012. Vær derfor særligt opmærksom på jeres 1- og 2-års, som skal til kåring i år, da DFF kører efter samme regler som Dansk Ride Forbund. Ændringen er, at der ca 6 måneder efter de 2 basisvaccinationer skal gives en booster-vaccination. Herefter 1 gang årligt, som ved de tidligere regler. Du kan finde vaccinationsreglerne på Dansk Ride Forbund's hjemmeside