Kåringer 2018

Tusind tak for et par gode kåringer i 2018 !!!

Kåring Øst 2018 d. 14. juli 2018 (evt også d. 13. om aftenen) på Team Cape, Ejlstrupvej 120, DK - 4100 Ringsted - LUKKET for tilmelding. Sidste frist var d. 17/6 2018

Kåring Vest 2018 d. 18. august 2018 (evt også d. 17. om aftenen) på Revsø Rideklub, Revsø Mark Vej 2, DK - 6560 Sommersted - LUKKET for tilmelding. Fristen var d. 22/7 2018

Kåringerne arrangeres med det forbehold, at der minimum er 25 kåringsheste tilmeldt.

Alt udestående med DFF & KFPS skal være betalt for at deltage med heste til kåringerne.

Priser Kåring Øst: Kåring 400,- / boks 600,- / IBOP 400,- / Dressur Championat 400,- / Camping m. strøm 300,- (mulighed for bad)

Fælles spisning fredag aften på Kåring Vest - mere info følger

KFPS' gebyrer kan findes på kfps' hjemmeside - Klik her

OBS !!! Du SKAL være medlem af både DFF og KFPS for at stille din hest til kåring i DK

Ved spørgsmål henvises til Malene Færch / tlf 2258 7752

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

KFPS vil efter kåringerne opkræve et kåringsgebyr, som vil blive tilsendt pr post - eller medlemmer kan selv logge sig på KFPS' s side og finde faktura'en under "Mit KFPS". Dette gebyr er for selve bedømmelsen samt de administrative omkostninger, der er for KFPS i forbindelse med ændret registrering af hesten i stambogen og fremstilling af ny stamtavle etc. Dette gælder også for IBOP og Gangarts Championat.

OBS: fra år 2015 er det gratis at få bedømt føl. Så der er ikke nogen opkrævning fra KFPS for selve bedømmelsen. Dog SAMME priser til DFF, som alle andre kåringsheste.

Generel information omkring Kåringerne:

Før du kører hjemmefra:

* Vandspand, foderkrybbe, greb, foder og hø (der er halm i boksen, medbring selv hvis du ønsker andet)
* Stamtavle, pas, papir på føl og underskrevet TRO OG LOVE (vedhæftet denne mail)
* 50 euro kontant - hvis du ønsker hollandsk løber. De tager IKKE danske kroner. Betales til løber på dagen.
* Stævne nr. kan eventuelt lejes i sekretariatet. Depositum 50 kr. HUSK at påføre nummer på BEGGE sider af hestens hoved.

Ved Ankomst og før aflæsning af hesten:
* Henvendelse til bestyrelsen
* Inden hesten kan komme i boks skal der afleveres stamtavle, følpapir, tro og love-erklæring. Samt hesten skal checkes af dyrlæge - indcheckningstidspunkter følger.
* Katalog udleveres ved ankomst med hestene (ét katalog pr deltager - ikke pr hest)

Vigtigt:
* Ved mistanke om evt. sygdom har DFF/KFPS ret til at bortvise hesten, uden at man får sit kårings gebyr og boksleje refunderet.
* Ulovlige midler / doping, der er på FEI`s liste over forbudte stoffer, betragtes af DFF/KFPS som ulovlige. DFF/KFPS har ret til at foretage dopingprøver på kåringsdagen.
* Føl bliver chippet af dyrlæge, som DFF stiller til rådighed. HUSK at stå klar hos hesten, hvis du har et føl, der skal chippes. HUSK dit føl-papir, som kan udskrives på "Mit-kfps" + mor's hestepas.

Ang spisning:
* Der kan købes morgenmad og frokost lørdag på kåringspladsen.
* Der vil blive arrangeret fælles spisning om aftenen. Mere info følger.

Ved ankomst af campingvogne henvendelse til bestyrelsen.

Generelle retningslinjer for KFPS kåringer og køre/rideprøver kan du finde her på hjemmesiden under Kåring.

Vi glæder os til Kåring Øst & Kåring Vest 2018 !!!
Håber vi får et par fantastiske kåringer igen i år.

*** VEL MØDT ***

HELD OG LYKKE til alle!

Venlig Hilsen
DFF's Bestyrelse

Generelle retningslinjer

Du kan her se generelle retningslinjer for KFPS kåringer & rideprøver.

OBS !!! Husk der er nye vaccinationsregler for heste, som er påbegyndt vaccinationsprogrammet efter 31. dec 2012. Vær derfor særligt opmærksom på jeres 1- og 2-års, som skal til kåring i år, da DFF kører efter samme regler som Dansk Ride Forbund. Ændringen er, at der ca 6 måneder efter de 2 basisvaccinationer skal gives en booster-vaccination. Herefter 1 gang årligt, som ved de tidligere regler. Du kan finde vaccinationsreglerne på Dansk Ride Forbund's hjemmeside